Η τεράστια αύξηση της κυκλοφορίας πολυμεσικής πληροφορίας-κατ'-απαίτηση που αναφέρεται σε ροές πληροφορίας δεδομένων, ήχου, βίντεο και εικόνων (καθώς και συνδυασμό των μέσων αυτών), έχει μετατοπίσει δραστικά το όραμα του Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT) από δεδομένα τύπου βαθμωτού μεγέθους (scalar) σε πολυμεσικά και κατ' επέκταση στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων Πολυμέσων (Internet of Multimedia Things, IoMT). Οι συσκευές IoT περιορίζονται από άποψη ενέργειας, υπολογιστικής ισχύος, φυσικών διαστάσεων και μνήμης αποθήκευσης, μεταξύ άλλων. Οι εφαρμογές πολυμέσων, όντας ευαίσθητες σε καθυστερήσεις και απαιτητικές εύρους ζώνης αλλά και ενέργειας, μεταδιδόμενες σε περιορισμένα δίκτυα IoT απαιτούν αναθεώρηση της αρχιτεκτονικής IoT για μετάβαση σε IoMT.
Επιπλέον, στις μέρες μας παρατηρείται τάση ευρείας αποδοχής και ανάπτυξης δικτύων αισθητήρων χαμηλού κόστους (low-cost). Τα δίκτυα αυτά, ακριβώς λόγω του χαμηλού κόστούς τους, μπορούν να είναι ιδιαιτέρως πυκνά οδηγώντας σε νέα επίπεδα κλιμάκωσης συλλογής πληροφορίας, καθώς επίσης και με πολύ χαμηλότερο φράγμα σχεδιασμού, υλοποίησης, τοποθέτησης, και συντήρησης. Φυσικά, η πιστότητα των δεδομένων τους όπως επιτυγχάνεται με εξελιγμένους αλγορίθμους και ανεξάρτητες πληροφορίες, κατ’ αντιστοιχία της δημοφιλίας τους, είναι ένα σημαντικό ζήτημα καθώς απαιτείται η αξιοπιστία των δεδομένων, χωρίς τακτική επιτόπια αξιολόγηση μιας και πρόκειται για πολύπλευρη και συνήθως εξειδικευμένη εργασία και το κόστος πολύ γρήγορα γίνεται πολύ μεγαλύτερο από το κόστος εγκατάστασης.