Βάσεις Δεδομένων Ι


Διδάσκων/ουσα: Μαραγκουδάκης Εμμανουήλ, Σωτηροπούλου Άννα
Κωδικός Μαθήματος: HY-300
Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Κορμού
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 6
Διδακτικές Μονάδες: 4
Ώρες Διάλεξης: 2
Ώρες Εργαστηρίου/Φροντιστηρίου: 2Ε
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DDI100/


Σύντομη Περιγραφή:

Εισαγωγή στα συστήματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων. Φυσική αποθήκευση στο δίσκο. Μοντελοποίηση σχεσιακών βάσεων δεδομένων (μοντέλο Οντοτήτων-Συσχετίσεων – ER, σχεσιακό μοντέλο). Σχεσιακή άλγεβρα. Αρχές Κανονικοποίησης, γλώσσες επερωτήσεων (η γλώσσα SQL) και συστήματα τέταρτης γενιάς (4GLs), Πίνακες – Δημιουργία πινάκων και συσχετίσεων – Ερωτήσεις (απλές, αριθμητικές) με χρήση της QBE (MS-Access) και της SQL. Θέματα Ασφάλειας.

https://opencourses.ionio.gr/courses/DDI100/
http://e-class.ionio.gr/courses/DCS171/


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες των βάσεων δεδομένων, ενώ τους εξοικειώνει με τις βασικές τεχνικές διαχείρισης δεδομένων και τις σχετικές μεθοδολογίες.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει τα βήματα της κατασκευής ΔΟΣ, των κανόνων μετάβασης από ΔΟΣ στο Σχεσιακό Μοντέλο, της δόμησης ερωτημάτων σε σχεσιακή άλγεβρα και σε γλώσσα SQL και θα έχουν λάβει γνώση των βασικών εργαλείων ΣΔΒΔ, όπως Microsoft Access, MySQL και ORACLE 11g.


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  1. “Συστήματα Βάσεων Δεδομένων”, Silberschatz, Korth, Suda, Εκδόσεις Α. Γκιούρδα, ISBN 978-960-512-384-0, 2004
  2. “ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ”, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, Εκδόσεις Γ. ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ISBN 978-960-930872-4, 2009
Ενημέρωση: 15-01-2020

Επιστροφή
<< <
Σεπτέμβριος 2022
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Τετάρτη 28-09-2022
Προσεχώς
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας