Σπυρίδων Δουκάκης
Ο Σπύρος Δουκάκης υπηρετεί ως επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, με γνωστικό αντικείμενο: Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και Μετασχηματισμός Γνώσης.
Από τον Αύγουστο του 2023, είναι Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές του σπουδές στα Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ (με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών) και έχει αποκτήσει δεύτερο πτυχίο Πληροφορικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στις Επικοινωνίες Υπολογιστών και Δίκτυα στο Πανεπιστήμιο Leeds Beckett της Μεγάλης Βρετανίας, στη Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη στο διιδρυματικό πρόγραμμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) και Σπουδές στην Εκπαίδευση στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ).
Μετά την αναγόρευσή του σε διδάκτορα στον τομέα της εκπαίδευσης με έμφαση στις ψηφιακές τεχνολογίες στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ολοκλήρωσε μεταδιδακτορική έρευνα στην εκπαιδευτική νευροεπιστήμη στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Έχει συμμετάσχει ενεργά σε πολυάριθμα ερευνητικά, ευρωπαϊκά και αναπτυξιακά έργα σε διάφορους φορείς, συμπεριλαμβανομένων του ΕΑΠ, του ΕΚΠΑ και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Έχει επίσης συνεισφέρει σε έργα του ΙΕΠ, ως επιστημονικός υπεύθυνος, μέλος ομάδων εργασίας και συνεργάτης για την ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και τη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων.
Τα αποτελέσματα ερευνών του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια. Επιπλέον, είναι συν-συγγραφέας των σχολικών βιβλίων «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών» για την Β' Λυκείου και «Μαθηματικά» για την Ε' Δημοτικού, καθώς και τριών βιβλίων που διδάσκονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Έχει εργαστεί ως επικεφαλής ακαδημαϊκού τμήματος και εκπαιδευτικός στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, ως ειδικός σύμβουλος για την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών στο ΙΕΠ και έχει διδάξει σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΑΠ, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του πρώην ΤΕΙ Αθήνας, της ΑΣΠΑΙΤΕ και της Ελληνικής Αστυνομικής Ακαδημίας.
Έχει λάβει υποτροφία Fulbright για έρευνα στις ΗΠΑ και του έχει απονεμηθεί το Βραβείο Αριστείας στη Διδασκαλία από το Harvard Club of Boston.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την διδακτική της πληροφορικής, την εκπαιδευτική νευροεπιστήμη, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαιδευτική τεχνολογία.
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
Matzakos, N., Doukakis, S., & Moundridou, M. (2023). Learning Mathematics with Large Language Models: A Comparative Study with Computer Algebra Systems and Other Tools.
International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET),
18(20), 51–71.
https://doi.org/10.3991/ijet.v18i20.42979
Doukakis, S., Vrahatis, A., Exarchos, T., Hadjinicolaou, Μ., Vlamos, P., & Mouza, C. (2023). Design, Implementation, and Evaluation of Online Bioinformatics and Neuroinformatics Labs.
International Journal of Online and Biomedical Engineering (iJOE),
19(01), 21–37.
https://doi.org/10.3991/ijoe.v19i01.34041
Δουκάκης, Σ., Μουντρίδου, Μ., Νιάρη, Μ., & Βλάμος, Π. (2023).
Αειφορία, ανθρώπινη ευημερία και το μέλλον της εκπαίδευσης. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις.
https://dx.doi.org/10.57713/kallipos-260
Doukakis, S., Niari, M., Malliou, E., Vlachou, S., & Filippakopoulou, E. (2022). Teaching Informatics to Adults of Vocational Schools during the Pandemic: Students’ Views and the Role of Neuroeducation.
Information,
13(6), 274.
https://doi.org/10.3390/info13060274
Doukakis, S., & Alexopoulos, E. (2021). Online Learning, Educational Neuroscience and Knowledge Transformation Opportunities for Secondary Education Students.
Journal of Higher Education Theory and Practice,
21(3), 49–57.
https://doi.org/10.33423/jhetp.v21i3.4141
Yfanti, A., & Doukakis, S. (2021). Debunking the Neuromyth of Learning Style. In P. Vlamos (Ed.),
GeNeDis 2020 (Vol. 1338, pp. 145–153). Springer International Publishing.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-78775-2_17
Doukakis, S. (2021). A Management Approach of an E-Tutoring Program for High School Students.
International Journal of Managing Information Technology,
13(1), 21–31.
https://doi.org/10.5121/ijmit.2021.13102
Doukakis, S., Michalopoulou, G., & Chira, T. (2020). The integration of e-tutoring programs in secondary education—A digital transformation strategy.
2020 5th South-East Europe Design Automation, Computer Engineering, Computer Networks and Social Media Conference (SEEDA-CECNSM), 1–5.
https://doi.org/10.1109/SEEDA-CECNSM49515.2020.9221809
Doukakis, S., & Papalaskari, M.-A. (2019). Scaffolding Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in Computer Science Education through Learning Activity Creation.
2019 4th South-East Europe Design Automation, Computer Engineering, Computer Networks and Social Media Conference (SEEDA-CECNSM), 1–5.
https://doi.org/10.1109/SEEDA-CECNSM.2019.8908467
Doukakis, S. (2019). Exploring brain activity and transforming knowledge in visual and textual programming using neuroeducation approaches.
AIMS Neuroscience,
6(3), 175–190.
https://doi.org/10.3934/Neuroscience.2019.3.175
Doukakis, S., Stamatellos, G., & Glinou, N. (2017). Cognitive Enhancement Using ICT and Its Ethical Implications. In P. Vlamos (Ed.), GeNeDis 2016 (Vol. 989, pp. 245–253). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-57348-9_21
Giannakos, M. N., Doukakis, S., Pappas, I. O., Adamopoulos, N., & Giannopoulou, P. (2015). Investigating teachers’ confidence on technological pedagogical and content knowledge: An initial validation of TPACK scales in K-12 computing education context.
Journal of Computers in Education,
2(1), 43–59.
https://doi.org/10.1007/s40692-014-0024-8
Doukakis, S., Psaltidou, A., Stavraki, A., Adamopoulos, N., Tsiotakis, P., & Stergou, S. (2010). Measuring the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) of in-service teachers of computer science who teach algorithms and programming in upper secondary education. In K. Fernstrom (Ed.),
Readings in Technology and Education: Proceedings of ICICTE 2010 (pp. 442-452).
https://doi.org/10.48550/ARXIV.2105.09252
Doukakis, S., Moskofoglou, M. C., Phelan, E. M., & Roussos, P. (2010). Researching technological and mathematical knowledge (TCK) of undergraduate primary teachers.
International Journal of Technology Enhanced Learning,
2(4), 372.
https://doi.org/10.1504/IJTEL.2010.035739
Ενημέρωση: 16-06-2024
Επιστροφή