Τεχνολογίες Ψυχαγωγικού Λογισμικού (Ε-ΨΜΑΔ)


Διδάσκων/ουσα: Καρύδης Ιωάννης, Πανάρετος Αλέξανδρος
Κωδικός: EA190
Τύπος Μαθήματος: Κατεύθυνση ΨΜΑΔ - Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Ζ΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διάλεξης: 2
Ώρες Εργαστηρίου/Φροντιστηρίου: 2Ε
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DDI107/
Προγράμματα Σπουδών: Αναμορφωμένο ΠΠΣ Πληροφορικής από 2025
Σύντομη Περιγραφή:

Οι τεχνολογίες ψυχαγωγικού λογισμικού αφορούν τις εφαρμογές λογισμικού που έχουν ως κύριο στόχο την ψυχαγωγία, την αλληλεπίδραση και την εμπλοκή του χρήστη μέσα από εικονικά περιβάλλοντα, παιχνίδια και διαδραστικές εμπειρίες. Περιλαμβάνουν την αξιοποίηση πολυμέσων, τεχνικών προσομοίωσης, τεχνητής νοημοσύνης, τριδιάστατων γραφικών, ήχου και αφηγηματικών μεθόδων, ώστε να δημιουργούνται ελκυστικές και καθηλωτικές εμπειρίες. Στις μέρες μας, οι περισσότερες σύγχρονες εφαρμογές ψυχαγωγικού λογισμικού είναι πολυμεσικές και διαδραστικές, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα από ηλεκτρονικά παιχνίδια μέχρι εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα.

Στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος μελετώνται: οι βασικές αρχές σχεδιασμού ψυχαγωγικού λογισμικού, τα χαρακτηριστικά και οι κατηγορίες ηλεκτρονικών παιχνιδιών, οι μηχανισμοί αλληλεπίδρασης (game mechanics), η αφηγηματική δομή και η ροή του παιχνιδιού (game narrative, gameplay), καθώς και η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης σε χαρακτήρες και εικονικά περιβάλλοντα. Εξετάζονται επίσης ζητήματα αισθητικής, εμπειρίας χρήστη (UX) και ηθικής διάστασης στη βιομηχανία ψυχαγωγικού λογισμικού.

Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει πρακτική εξάσκηση με χρήση εργαλείων ανοιχτού κώδικα / ελεύθερου λογισμικού κι εστιάζει στην ανάπτυξη ενός παιχνιδιού πλατφόρμας (platformer) με χρήση HTML5.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Η κατανόηση από μέρους των φοιτητών των βασικών εννοιών του ψυχαγωγικού λογισμικού. Η καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης γύρω από τα θέματα Τεχνολογιών Ψυχαγωγικού Λογισμικού καθώς και τις προεκτάσεις αυτών.

Επίσης, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία:

  • να κατανοήσουν τα στάδια ανάπτυξης εφαρμογών Ψυχαγωγικού Λογισμικού,
  • να είναι σε θέση να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να διαχειριστούν αντίστοιχες διαδικασίες,
  • να ανιχνεύσουν τις προοπτικές ανάπτυξης της τεχνολογίας,
  • να έρθουν σε επαφή με τα ερευνητικά ζητήματα.

Με την ολοκλήρωση των θεματικών ενοτήτων οι φοιτητές είναι σε θέση:

  • να σχεδιάσουν την ανάπτυξη 3Δ περιεχομένου,
  • να υλοποιήσουν σενάρια χρήσης Ψυχαγωγικού Λογισμικού,
  • να εκτελέσουν τη σχεδίαση και ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πακέτου λογισμικού, και επίσης
  • να ανιχνεύσουν επιχειρηματικές-επαγγελματικές ευκαιρίες.
Περιεχόμενο (Syllabus):

Ενότητα 1η - Διδακτικό συμβόλαιο και εισαγωγή στο ψυχαγωγικό λογισμικό

  • Το μάθημα με 2 κουβέντες
  • Διδακτικό συμβόλαιο
  • Εργασίες μαθήματος
  • Αξιολόγηση μαθήματος
  • Υλικό για μελέτη
  • Ιστορία και εξέλιξη του ψυχαγωγικού λογισμικού

Ενότητα 2η - Η Βιομηχανία Παραγωγής Βιντεοπαιχνιδιών

  • Η κατάσταση της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών σήμερα
  • Πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών
  • Είδη βιντεοπαιχνιδιών
  • Το προφίλ του παίκτη βιντεοπαιχνιδιών

Ενότητα 3η - Η Βιομηχανία Παραγωγής Βιντεοπαιχνιδιών

  • Η επίδραση του Internet πάνω στην βιομηχανία και αγορά βιντεοπαιχνιδιών
  • Διάθεση βιντεοπαιχνιδιών
  • Έκδοση βιντεοπαιχνιδιών
  • Αγορά μεταχειρισμένων βιντεοπαιχνιδιών
  • Πώληση εικονικής περιουσίας
  • Πειρατεία βιντεοπαιχνιδιών
  • Εργασία στην βιομηχανία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών

Ενότητα 4η - Κοινωνικά θέματα βιντεοπαιχνιδιών + serious βιντεοπαιχνίδια

  • Κοινωνικά ζητήματα βιντεοπαιχνιδιών: Επιπτώσεις της βίας στα παιχνίδια, Εθισμός του παίκτη στα βιντεοπαιχνίδια, Η απεικόνιση της γυναίκας και ο ρατσισμός στα βιντεοπαιχνίδια, Παρενόχληση (μέσω διαδικτυακών παιχνιδιών), Συνέπειες στην υγεία
  • Τα βιντεοπαιχνίδια δεν είναι μόνο για παιχνίδι: Εκπαίδευση, Στρατός, Ιατρική, Επιχειρήσεις, Έρευνα, Προπαγάνδα-Διαφήμιση, Τέχνη, Τα λεγόμενα Serious Games

Ενότητα 5η - Σχεδιασμός βιντεοπαιχνιδιών

  • Ορισμός παιχνιδιού
  • Δραματικά στοιχεία παιχνιδιού
  • Σχεδιαστής παιχνιδιού
  • Διαδικασία και μηχανισμοί παιχνιδιού
  • Το παιχνίδι ως εμπειρία
  • Συνήθη σχεδιαστικά λάθη

Ενότητα 6η - Ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών

  • Τα στάδια ανάπτυξης ενός βιντεοπαιχνιδιού
  • Η σημασία της πλατφόρμας ανάπτυξης
  • Ο ρόλος του κοινού του στην ανάπτυξη ενός βιντεοπαιχνιδιού
  • Ομάδα ανάπτυξης ενός βιντεοπαιχνιδιού
  • Τεχνολογίες ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών
  • Διαχείριση περιεχομένου ενός βιντεοπαιχνιδιού
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • “Βιντεοπαιχνίδια: βιομηχανία και ανάπτυξη”, Αναγνώστου, ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ, 2009. Κωδ. Εύδοξου: 13626
  • “Σοβαρά Ψηφιακά Παιχνίδια - Θεωρία, Σχεδίαση και Ανάπτυξη”, Καρασαββίδης, ΚΑΛΛΙΠΟΣ, 2014. Κωδ. Εύδοξου: 138965932 https://repository.kallipos.gr/handle/11419/14022 
  • Οι διαφάνειες (μόνο επικουρικά)
  • Τα εργαστήρια (κώδικας και εξήγηση) 
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
  • Δια ζώσης διαδραστικές διαλέξεις
  • Δια ζώσης εργαστήρια
  • Προαιρετική εργασία σε μορφή έργου (project)
Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:
  • Διαδραστικός πίνακας
  • Διαφάνειες με σχεδιοκίνηση
  • Λογισμικά Η/Υ για τα επιμέρους συστατικών του ψυχαγωγικού λογισμικού
  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη εφαρμογών ψυχαγωγικού λογισμικού Η/Υ σε HTML5
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Με την προαιρετική εργασία

  • Βαθμός = 60% εργασία, 40% γραπτές εξετάσεις
  • Απαραίτητη συνθήκη επιτυχίας: βαθμός γραπτές εξετάσεις >= 5/10

Χωρίς την προαιρετική εργασία

  • Βαθμός = 100% γραπτές εξετάσεις
  • Απαραίτητη συνθήκη επιτυχίας: βαθμός γραπτές εξετάσεις >= 5/10

Επιστροφή

Σπουδές

Κτίριο Γραμματειών (Κτίριο 3) Πλατεία Τσιριγώτη 7 (πρώην Πλατεία Παλιού Ψυχιατρείου) Κέρκυρα, 49100 τηλ:26610 87760 / 87761 / 87763
e-mail: cs@ionio.gr
certification
<< <
Οκτώβριος 2025
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας