Ηλεκτρονικό Επιχειρείν


Διδάσκων/ουσα: Κουρουθανάσης Παναγιώτης, Σωτηροπούλου Άννα
Κωδικός Μαθήματος: HY-250
Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Κορμού
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Ζ΄
ECTS: 6
Διδακτικές Μονάδες: 4
Ώρες Διάλεξης: 2
Ώρες Εργαστηρίου/Φροντιστηρίου: 2Ε
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://e-class.ionio.gr/courses/DCS154/


Σύντομη Περιγραφή:
  • Εισαγωγή στην Ψηφιακή Οικονομία και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.
  • Βασικοί Ορισμοί.
  • Ηλεκτρονικό Εμπόριο vs. Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.
  • Μοντέλα και Εφαρμογές Διεπιχειρησιακού (B2B) Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
  • Μοντέλα και Εφαρμογές Πελατοκεντρικού (B2C) Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
  • Ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος.
  • Ψηφιακό μάρκετινγκ.
  • Άλλες Εφαρμογές Αξίας στην Ψηφιακή Οικονομία (Εταιρικές Πύλες, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Διαχείριση Σχέσεων με Πελάτες – CRM).
  • Ηλεκτρονικά Συστήματα Πληρωμών (e-Payment).
  • Τεχνολογίες και Δικτυακές Υποδομές (Intranets/Extranets, Δίκτυα VPN).
  • Ασφάλεια και Προστασία στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.
  • Νομοθετικό Πλαίσιο και Ηθική στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.
  • Στρατηγική Διαχείριση Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
  • Νέες Μορφές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (Κινητό και Ασύρματο Επιχειρείν).

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Το μάθημα αποσκοπεί στο να εισάγει στους φοιτητές στις βασικές έννοιες του ηλεκτρονικού επιχειρείν τόσο από τεχνολογική σκοπιά όσο και από επιχειρηματική διαχείριση. Σε αυτά τα πλαίσια, η δομή του μαθήματος καλύπτει τα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα:

  • Βασικές έννοιες ηλεκτρονικού εμπορίου/ ηλεκτρονικού επιχειρείν.
  • Ηλεκτρονικό λιανεμπόριο.
  • Β2Β ηλεκτρονικό επιχειρείν.
  • Υπηρεσίες ηλεκτρονικού λιανεμπορίου προστιθέμενης αξίας (π.χ. eGov, eHealth, eLearning κ.ο.κ.).
  • Υποδομές ηλεκτρονικού επιχειρείν (π.χ. Payments, ασφάλεια, προστασία ιδιωτικότητας κ.ο.κ.).
  • Νέες τάσεις ηλεκτρονικού επιχειρείν (ασύρματες και κινητές εφαρμογές, διάχυτα ΠΣ).
  • Επιχειρηματική διάσταση ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Με την ολοκλήρωση των θεωρητικών και εργαστηριακών διαλέξεων οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να αποκτήσουν οι φοιτητές το αναγκαίο εννοιολογικό και θεωρητικό υπόβαθρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν.
  • Να αποκτήσουν τα εφόδια για να συμβάλουν στην υλοποίηση λύσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, και να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τα διάφορα πρακτικά ζητήματα.
  • Να κατανοήσουν τα τεχνολογικά θέματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν.
  • Να κατανοήσουν τους κρίσιμους παράγοντες και τα οφέλη που σχετίζονται με την αποτελεσματική διοίκηση πρωτοβουλιών Η.Ε. και να αξιολογήσουν μια στρατηγική ή επιχειρηματικό μοντέλο ηλεκτρονικού επιχειρείν.
  • Να ενημερωθούν για τις πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις που επικρατούν γύρω από το ηλεκτρονικό επιχειρείν.
  • Να μπορούν να αξιολογήσουν τις επιχειρηματικές προεκτάσεις της διαχείρισης εφαρμογών ηλεκτρονικού επιχειρείν.
  • Να είναι σε θέση να υλοποιήσουν τεχνολογικές εφαρμογές ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  1. “Ηλεκτρονικό Εμπόριο”, G.P. Schneider, Εκδόσεις Α. Γκιούρδα, ISBN 9789605126759, 2015
  2. “Ηλεκτρονικό Εμπόριο”, Turban E., King D., Lee J., Liang, T.P., Turban, D., Εκδόσεις Α. Γκιούρδα, 2010
Ενημέρωση: 16-01-2020

Επιστροφή
<< <
Σεπτέμβριος 2022
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Τετάρτη 28-09-2022
Προσεχώς
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας