Έξυπνα Περιβάλλοντα και Εφαρμογές


Διδάσκων/ουσα: Χριστοπούλου Ελένη, Ρίγγας Δημήτριος
Κωδικός Μαθήματος: HY-600
Τύπος Μαθήματος: Μάθημα Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 4
Διδακτικές Μονάδες: 4
Ώρες Διάλεξης: 2
Ώρες Εργαστηρίου/Φροντιστηρίου: 2Φ
Σύνολο Ωρών: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DDI196/
Σύντομη Περιγραφή:

Τεχνολογία των έξυπνων περιβαλλόντων. Η open–source πλατφόρμα Arduino. Αρχιτεκτονικές Εφαρμογών Arduino. Τεχνολογίες και εφαρμογές έξυπνου σπιτιού (smart home). Κυκλώματα αισθητήρων και ασύρματων συσκευών. Ανάπτυξη διαδραστικών εφαρμογών έξυπνου περιβάλλοντος. Ορισμός και εφαρμογές του Internet of Things (IoT). Χρήση Open–Source Πλατφόρμας Arduino. Άλλες πλατφόρμες ανάπτυξης έξυπνων εφαρμογών.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Σκοπός του μαθήματος “Έξυπνα Περιβάλλοντα & Εφαρμογές” είναι η γνωριμία με την τεχνολογία των έξυπνων περιβαλλόντων και η ανάπτυξη απλών εφαρμογών χρησιμοποιώντας αρχιτεκτονικές του Arduino. Τα έξυπνα περιβάλλοντα αναφέρονται σε περιβάλλοντα χρηστών όπου χρησιμοποιώντας συσκευές, αισθητήρες και ηλεκτρονικές πλατφόρμες, τα οποία συνεργάζονται, παρέχουν στον χρήση ασφαλείς, χρήσιμες και έξυπνες εφαρμογές. Σπίτια, γραφεία, νοσοκομεία και πολλοί ακόμη χώροι μπορούν να εμπλουτιστούν με έξυπνες λύσεις οι οποίες θα προσφέρουν στους χρήστες ένα πιο διαδραστικό και προσαρμοσμένο περιβάλλον. Σε ένα έξυπνο σπίτι ο έλεγχος της εσωτερικής και εξωτερικής θερμοκρασίας, η ενεργοποίηση και η απενεργοποίηση συσκευών από το κινητό ή τον υπολογιστή από οποιοδήποτε σημείου του κόσμου καθώς και το άνοιγμά ή το κλείσιμο μιας πόρτας μπορεί να αποτελέσει την αρχή από μια σειρά εφαρμογών που κάνουν το κόσμο του σπιτιού πιο άνετο και ευφυή χωρίς να είναι πολυτέλεια. Το Arduino είναι μια open–source ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία βασίζεται στην χρήση λογισμικών και συσκευών και σκοπό έχει την εύκολη για τον χρήστη ανάπτυξη διαδραστικών εφαρμογών έξυπνου περιβάλλοντος. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει την συλλογή πληροφοριών από διάφορες πηγές και χρήση αυτών διαδικτυακά για απομακρυσμένη παρακολούθηση, έλεγχο και ενεργοποίηση συσκευών. Επιπλέον, είναι δυνατή η βελτίωση των εφαρμογών λόγω της επεκτασιμότητας του συστήματος και της αλλαγής του τρόπου, με τον οποίο γίνεται η επεξεργασία των δεδομένων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:

  • Έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεμάτων στο πεδίο της επιστήμης της πληροφορικής και της ηλεκτρονικής που σχετίζεται με την ανάπτυξη έξυπνων εφαρμογών βασιζόμενων στην χρήση προηγμένων συσκευών, όπως αισθητήρες, κινητά τηλέφωνα, διαδικτυακές οικιακές συσκευές.
  • Είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τη γνώση και την κατανόηση που απέκτησαν προκειμένου να αναλύουν και να σχεδιάζουν την αρχιτεκτονική μιας έξυπνης εφαρμογής.
  • Έχουν την δεξιότητα να εφαρμόσουν τις γνώσεις που απέκτησαν για το στήσιμο και την παραμετροποίηση μιας εφαρμογής έξυπνου περιβάλλοντος.
  • Έχουν αναπτύξει την ικανότητα να αναπτύσσουν μόνοι τους έξυπνες εφαρμογές σε διαφορετικά περιβάλλοντα.
  • Έχουν προηγμένη γνώση από πρόσφατη έρευνα αναφορικά με τεχνολογίες και εφαρμογές αιχμής στα πλαίσια του Internet of Things (IoT).
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  1. Π. Παπάζογλου, Σ. Λιωνής, «Ανάπτυξη Εφαρμογών με το Adruino», 1η έκδοση, Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοι Α.Ε., 2014.
  2. Li, B., & Yu, J. (2011). Research and application on the smart home based on component technologies and Internet of Things. Procedia Engineering, 15, 2087-2092

Επιστροφή

Σπουδές

Κτίριο Γραμματειών (Κτίριο 3) Πλατεία Τσιριγώτη 7 (πρώην Πλατεία Παλιού Ψυχιατρείου) Κέρκυρα, 49100 τηλ:26610 87760 / 87761 / 87763
e-mail: cs@ionio.gr
certification
<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας